Multiplatformsdata præsenteret for markedet

Nye data giver detaljerede indsigt i danskernes brug af internet på tværs alle væsentlige platforme.

På et morgenseminar præsenterede Gemius, Danske Medier Research og Kreativitet & Kommunikation i dag de nye data, der giver indsigt i den totale dækning for de danske medier på tværs af desktop, mobil og tablet. Derudover giver de nye data adgang til brugerprofiler på de mobile platforme og dermed det bedst mulige indblik i danskernes medieforbrug på de forskellige platforme.

”I Danske Medier Research er vi meget glade for endeligt at kunne levere en totaldækning for udgivernes internet aktiviteter på tværs af platforme. De opdelte tal har været tilgængelige allerede i 2014, men med de nye data kan vi nu også levere brugerprofiler på de mobile platforme, hvilket vil give en helt anden mulighed for at analysere brugen i dybden”, udtaler direktør Marianne Bugge Zederkof.

Også hos Kreativitet & Kommunikation modtages de nye data med begejstring.

"Vores medlemmer efterspørger digitale mediemålinger, der tages til et nyt niveau. Her er de nye multiplatformmålinger vigtige, fordi de giver ny indsigt i danskernes brug af desktop sammen med de mobile platforme", udtaler direktør, Tine Aurvig-Huggenberger.

Endelig er der stolthed hos leverandøren Gemius, hvor Direktør Christian Hjort siger

”Vi er glade og stolte over at kunne præsentere en analysemetodik og resultater som er globalt set enestående. Jeg føler mig overbevist om at disse målinger vil give såvel udgivere som mediekøbere, ny viden som giver værdifuldt input uanset om man arbejder med internettet på strategisk niveau, som siteudvikler eller som køber/sælger”.

 

Nærmere oplysninger kan fås hos

Analysechef Thomas Gynild, Danske Medier Research, tlf. 20 53 39 70

Direktør Christian Hjort, Gemius, tlf. 27 10 92 60