Digitale målinger i Danske Medier Research

Danske Medier Research tilbyder adgang til det mest komplette billede af Danskernes brug af digitale medier til såvel udgivere, mediebureauer og annoncører. Vores målinger er den etablerede standard for objektiv, detaljeret og retvisende sammenligninger anvendt af hele markedet.
Målingerne omfatter realtidstrafik, sammenligninger af valgfrie sites, dobbeltdækning og nettotal samt demografiske oplysninger om brugere på hvert enkelt site.
 
En række data er frit tilgængelige, hvor Toplisten og Realtime er de mest udbredte, men de mest detaljerede data er forbeholdt vores kunder.
 
Som mediekunde i Danske Medier Research har du mulighed for at indgå i følgende målinger, og få adgang til disse data:
 
Toplister
Uge- og månedsdata er offentlige for alle for alle tilgængelige sites. Som udgivere kan du få målt dine digitale udgivelser og publiceret trafikken på listerne i henhold til gældende regelsæt. Trafikken måler 100% af trafikken på alle tilsluttede sites.
 
Realtime
Realtidsdata for top 10 sites er offentlige for alle, mens kunder har adgang til login og data for alle sites. Det er her du sammenligner dig med dine nærmeste konkurrenter time for time i dagens løb.
 
Gemius Prism
Mediekunder har adgang til detaljerede realtids trafikdata for deres egne udgivelser. Værktøjet til trafikanalyse hedder Gemius Prism og indeholder alle muligheder for at filtrere, opdele og monitorere trafik. Man kan konfigurere rapporter, der sender automatisk – eller man kan logge ind og analysere efter behov. Prism indeholder: Sidevisninger, besøg, brugere, tid for sektioner eller enkeltsider, trafikkilder, søgeordsstatistik, AdWords rapporter, return rate og tekniske statistikker. Alle data kan brydes ned på valgfrie perioder og trafik data er tilgængelige efter ca. 2 timer. Du kan altså analysere din formiddagstrafik samme eftermiddag.
 
GemiusExplorer
Hver måned publiceres nye datafiler, hvor du kan finde detaljerede oplysninger på dag, uge og månedsniveau om trafik, dobbeltdækning og detaljeret demografi på dine egene og andres sites. Data er baseret på vores cookiepanel med ca. 40.000 brugere og software panel med ca. 5.000. Der er adskilte data-filer for sites på Toplisten med demografi-data fra vores cookiepanel. Og en separat datafil fra vores softwarepanel, med data på de 200 mest anvendte sites, der ikke indgår i Toplisten. Herunder Google, Facebook, YouTube, LinkedIn og en lang række firmasites.